WEKO3
アイテム
保育者養成校教員と実習園における保育者との協働のあり方 − 木曜研究会・保育実践講座による研究事例−
https://shinonome.repo.nii.ac.jp/records/2000024
https://shinonome.repo.nii.ac.jp/records/2000024221da7a5-a124-4423-b216-743754d4e5af
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 東雲_紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-25 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | ja | |||||
タイトル | 保育者養成校教員と実習園における保育者との協働のあり方 − 木曜研究会・保育実践講座による研究事例− | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | How to collaborate between teachers at childcare training schools and childcare workers at training schools − Example of training by Thursday study group / childcare practical course − | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
岡田, 恵
× 岡田, 恵× 加納, 章× 児嶋, 雅典× 出原, 大 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 17 | |||||
姓 | 岡田 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | OKADA | |||||
言語 | en | |||||
名 | 恵 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | Megumi | |||||
言語 | en | |||||
姓名 | 岡田, 恵 | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | OKADA, Megumi | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
所属機関名 | 松山東雲短期大学 | |||||
所属機関名 | Matsuyama Shinonome Junior College | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Training of childcare workers in rural areas cannot survive without building relationships with the local community. At Matsuyama Shinonome Junior College, we have built a system based on Thursday study groups and childcare practical courses. There are two main reasons for this. One is to develop new students into useful human resources. The second is to improve local childcare practices. In this study, we will clarify the important role played by childcare training schools based on the case study of training sessions consisting of university teachers and on-site childcare workers. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
巻 55, p. 11-18, ページ数 8, 発行日 2024-03-01 |